• Fri frakt
  • Sveriges största sortiment
  • Alltid skiss & offert

Termosar med tryck

Visste du att du att den allra första termosflaskan tillverkades av företaget Thermos? Ordet termos är alltså hämtat från namnet på den allra första tillverkaren. Axon Profil har ett omfattande sortiment av termosar med tryck i alla storlekar och färger.

st
Sortera efter:

Du kanske också är intresserad av?

Metallmuggar
Metallmuggar

Robusta metallmuggar för dig som söker en mugg med det lilla extra.

Ficklampor
Ficklampor

Ficklampor med tryck i alla prisklasser och utföranden.

Kikare
Kikare

Upptäck vårt breda sortiment av kikare med tryck.

Ryggsäckar
Ryggsäckar

Praktiska ryggsäckar med tryck för alla typer av användningsområden.

Kylväskor
Kylväskor

Kylväskor för picknicken, stranden eller cykelturen.

Termosar som profilprodukt

Termosar är flaskor som används för att bevara innehållets ursprungliga temperatur under så lång tid som möjligt, oberoende om innehållet ursprungligen är kallt eller varmt. En termos med tryck är en praktisk och mycket populär profilprodukt som i princip passar alla människor och som är populär under årets alla dagar. Termosar med tryck är en av Axon Profils verkliga storsäljare och är en profilprodukt som ger bra reklam under lång tid tack vare deras långa livstid. Termosflaskan har en enkel och robust konstruktion vilket gör att de dessutom normalt håller under mycket lång tid. De har dessutom ofta en stor tryckyta vilket också gör dem till fantastiska reklamprodukter. Idag ser man dem nästan var man än befinner sig, vare sig det är på kontoret, bussen eller utflykten. Termosar med tryck delas normalt ut till den egna personalen eller till viktigare kunder.

Marknadens största sortiment

Axon Profil erbjuder marknadens största sortiment av termosar med tryck. I sortimentet finns både enkla modeller till lågt pris såväl som påkostade modeller från kända varumärken som Thermos och Vildmark. I sortimentet finner du modeller i alla möjliga färger, utföranden och former. När du väljer modell och storlek kan det vara bra att fundera lite över vem de ska delas ut till. Är de avsedda för friluftsmänniskan eller citymänniskan? Till den typiska friluftsmänniskan kan man med fördel välja en klassisk ståltermos av lite större storlek. Modellen ska gärna rymma minst 70 cl så att det finns plats för dryck för en hel dags vandring. Är mottagaren mer en typisk citymänniska där man kan misstänka att termosen mest används på kontoret, så bör man välja en lite mindre modell. Eventuellt kan man även överväga en termosmugg som är en slags mindre termos. Givetvis finns det även modeller som passar lika bra för båda användare. Termosar är en allsidig profilprodukt som lämpar sig utmärkt för alla årstider. Produkten är lika användbar på skidsemestern när du vill värma dig med varm dryck, som den är på solsemestern när du vill släcka törsten och kyla ner dig med något svalkande.

Specialmodeller

I sortimentet finns även en del specialmodeller som särskiljer sig genom antingen sin form eller funktion. Ett exempel är modellerna som är anpassade för bilens mugghållare. Denna typ av termos är en särskilt uppskattad företagspresent. Bland specialmodellerna finns även termosar med flera tillhörande muggar. Dessa modeller passar speciellt bra för friluftsfolk. Det finns även specialmodeller med egenskaper som gör de särskilt bra för idrottsmän.

Märkningsmetoder

Termosar märks antingen med tryck eller lasergravyr. Tryck är en kostnadseffektiv märkningsmetod med goda möjligheter till återgivning av små detaljer. Tryck kräver dock att användaren hanterar sin termos med viss försiktighet eftersom trycket annars riskerar att nötas ner. Detta kan lätt ske om man förvarar termosen löst i en ryggsäck tillsammans med andra metallföremål. Lasergravyr är däremot fullständigt omöjligt att slita ner. Det sitter garanterat under termosens hela livstid. Nackdelen med lasergravyr är dock att motivet inte framträder i färg. Man kan förenklat säga att motivet ristas in i metallen. Kontakta gärna oss om du har frågor kring de båda märkningsmetoderna.

Termosens historia

Namnet ”termos” har sitt ursprung från det tyska varumärket ”Thermos AG”, som i över hundra år har tillverkat isoleringskannor. Ordet ”termos” är grekiskt och betyder ”varm”. Isoleringskannan uppfanns ursprungligen av James Dewar år 1874. I Storbritannien kallas den titt som tätt fortfarande för ”Dewar-kärl”, eller som det heter på engelska, ”Dewar vessel”. Tysken Reinhold Burger forskade om saken och försökte komma på praktiska användningsområden för isoleringskannan. Den första oktober år 1903 fick Burger ett patent som han senare år 1909 bestämde sig för att sälja till ”Thermos AG”. Det tyska varumärket startade sedan produktionen av isoleringskannan år 1920, under namnet ”Thermos”.

Vi hjälper dig gärna

Har du svårt att bestämma dig för vilken termos med tryck du bör välja? Kontakta då oss så hjälper vi dig. Vi har lång erfarenhet av termosar som profilprodukt och kan det mesta som är värt att veta om dem. Termosar med tryck är en lite dyrare profilprodukt vilket gör att det är klokt att be om hjälp så att köpet blir rätt. Ge oss bara information om vad du söker så återkommer vi med råd och offertförslag. Är det så att du vill se ett prov innan du bestämmer dig så hjälper vi gärna till med det också. Kontakta oss idag, vi finns här för att hjälpa dig!

Kund-service