• Fri frakt
  • Sveriges bästa profilprodukter
  • Alltid skiss & offert

Post-it

Post-it-blocket uppfanns 1970 av den amerikanske kemisten Spencer Silver och blev en omedelbar succé så fort de nådde marknaden. Post-it-block är minst lika populära idag och finns i de flesta kontor, hem och skolor. Axon Profil erbjuder post-it-block med tryck från 3M.

Sortera efter:

Du kanske också är intresserad av?

Blyertspennor

Blyertspennor

Enormt sortiment av blyertspennor med tryck.

Stiftpennor

Stiftpennor

Stiftpennor i alla tänkbara former, färger och prisklasser.

Reklampennor

Reklampennor

Marknadens troligtvis största sortiment av reklampennor.

Notisblock

Notisblock

Självhäftande notisblock med reklamtryck.

Paperclips

Paperclips

Prisvärda paperclips för profilering på kontoret.

Block

Block

Alla typer av konferensblock, spiralböcker och kollegieblock.

Post-it med tryck

Post-it med tryck är en av Axon Profils storsäljare. Post-it lanserades 1977 och är än idag en populär produkt som man hittar i de flesta hem och på de flesta arbetsplatser. Dess användningsområden är många. Oftast används de som kom-ihåg-lappar där man gör kortare minnesanteckningar. En Post-it kan med fördel fästa på ett ställe där men lätt lägger märke till den, t ex på skrivblockets omslag eller direkt på skrivpappret. Inte sällan används de även som bokmärken. Post-it-lappar med tryck är en enastående profilprodukt som passar de flesta människor. Alla har användning för en Post-it! Den är relativt billig i inköp och finns i mottagarens blickfång under lång tid. Post-it med tryck passar lika bra att dela ut till den egna personalen som till kunder och är därför ett smart köp för företaget som vill ha en allsidig och bred profilprodukt.

Axon Profils sortiment av Post-it-block

Axon Profil erbjuder Post-it-block i många olika storlekar och utföranden. En av de mest populära storlekarna är storleken A7. Formatet har gott om plats för både företagslogotyp och kontaktuppgifter och lämnar samtidigt tillräcklig plats för egna anteckningar. Om du vill dela ut Post-it-block till anställda som antecknar mycket, så kan det vara värt att välja ett block av lite större format. Mindre storlekar passar bättre ifall Post-it-blocken främst ska användas för kortare minnesanteckningar. På alla Post-it-block har du möjlighet att välja mellan 25, 50 eller 100 blad. Mest populärt är 50 blad. Välj den mängden blad som du känner kommer passa dig och dina behov bäst. Post-it-blocken finns tillgängliga i både vit och gul färg. Vilken färg du bör välja är en ren smaksak. Vitt är mest populärt och det mer moderna alternativet, medan de gula blocken har ett mer klassiskt Post-it-utseende. Post-it-blocken kan antingen tryckas i Pantonefärger eller i CMYK. Du kan alltså utan problem trycka foton och avancerade logotyper i många olika färger. Trycket sker på alla blockets blad. Klistret är placerat på blockets ena kort- eller långsida. Var klistret är placerat skiljer sig från modell till modell. Information om vad som gäller för en viss modell finns under den aktuella produktsidan.

Vem kan jag dela ut Post-it-block med tryck till?

Post-it-block med tryck är en perfekt profilprodukt att dela ut både till den egna personalen såväl som till kunder. De är perfekta att dela ut på mässor och event, men kan också skickas med till kunder t ex vid varuleveranser. Det är en produkt som passar både i hemmet och på kontoret. Den är också en väldigt populär produkt bland studenter som bekant skriver och antecknar mycket. Eftersom i princip alla har användning för Post-it-block så kan de också delas ut till i princip vem som helst. Post-it med tryck är en mycket slagkraftig profilprodukt som kommer synliggöra ditt varumärke i många olika sammanhang och för många olika människor. Den är dessutom en användbar produkt vilket gör att mottagarna i hög utsträckning kommer att använda dem och behålla dem.

En populär produkt med många namn

Post-it är det officiella varumärket, men precis som det brukar vara med populära produkter har produkten också många andra namn. Post-it kallas också notisblock, självhäftande block, kom-ihåg-lappar och stickies. Ska man vara helt korrekt ska man dock kalla blocken vid dess rätta namn, dvs Post-it.

Post-its historia

Det självhäftande pappersarket med sin karakteristiska ljusgula färg uppfanns av amerikanerna Arthur Fry och Spencer Silver som arbetade för företaget 3M i USA. Vad som utgör själva grunden bakom Post-it-lappen är att klistret är återanvändningsbart. Man kan alltså ta loss lappen, flytta den och fästa den på ett annat ställe. Inga limrester blir heller kvar. Detta unika klister kom till när Spencer Silver försökte skapa ett nytt slags superlim. Försöket misslyckades men istället uppfanns det unika Post-it-klistret. Spencer försökte förmå 3M att intressera sig för limmet, men de var inte intresserade. Några år senare blev kollegan Arthur Fry förargad över att de pappersbitar han använde som bokmärken föll ut när boken öppnades. Han kom då att tänka på Spencer Silvers tidigare uppfinning och använde klistret på sina bokmärken. Detta fungerade hur bra som helst. Uppfinningen såldes sedan till 3M och Post-it-blocken började marknadsföras 1977. Sedan dess har produkten varit en enorm framgångssaga och gjort succé världen över.

Vi finns här för dig!

Är du på jakt efter Post-it med tryck så är Axon Profil rätt leverantör. Vi har ett brett sortiment av Post-it-block i många olika format. Vi har expertisen att hjälpa dig med trycket och kan vid behov hjälpa dig att ta fram en fungerande tryckfil. Om du vill se produkten innan du lägger en beställning så skickar vi gärna fria prover till dig. Tveka inte att kontakta oss om du behöver hjälp. Vi finns här för dig!

Kund-service