Kontakta oss

Kontakta oss gärna med dina frågor.

Tack för ditt meddelande!

Vi återkommer snarast möjligt till dig.

Ring

08 - 612 16 16

Maila

info@axonprofil.se

Adress

Axon Profil AB
Sveavägen 98
SE 113 50 Stockholm

Org. nr.

556709-1979

Frågor om logotyp och tryck

Vi behöver normalt tryckfilen som en vektorfil. Vektorfiler är vanligtvis sparade som en EPS-fil. I några fall går det också bra att använda högupplösta bitmappsfiler (exempelvis en JPEG-fil) med en upplösning på minst 300 dpi. Kontakta gärna oss ifall du är osäker på ifall en fil fungerar.
En EPS-fil är en s.k. vektorfil. En vektorfil kan förstoras och förminskas utan att den tappar i kvalitet vilket gör att den lämplig vid märkning.
Ja, vi hjälper gärna till att skapa en EPS-fil om du inte har det. Denna service är normalt kostnadsfri ifall du beställer från oss. För att vi ska lyckas skapa en EPS-fil behöver vi förlagan som en stor bild i JPEG-, PDF- eller TIFF-format.
EPS-filer kan bara öppnas i speciella ritprogram. Kan du inte öppna EPS-filen beror det troligtvis på att du inte har något sådant program installerat på din dator.
En EPS-fil är normalt sparad med ändelsen eps. För att med säkerhet veta att den är en verklig EPS-fil med vektoregenskaper måste den kontrolleras i ett ritprogram.
För att beställda varor ska bli tryckta med rätt färg behöver vi veta vilken tryckfärg du vill att vi ska använda. Tryckfärgen anger du som en Pantonekod, också kallad PMS-kod. Denna kod styr helt och hållet vilken färg trycket får. Om du inte har en PMS-kod kan du också överlåta på oss att bedöma vilken PMS-kod som bäst motsvarar färgen i din tryckfil. För produkter där det ingår 4-färgstryck behöver du inte ange några PMS-koder.

Frågor om leverans och frakt

De flesta produkter har en leveranstid på 3-4 veckor från lagd beställning. Den normala leveranstiden för varje produkt finns angiven på respektive produktsida under rubriken ”Fakta”. Ofta kan vi pressa ner leveranstiden om det är bråttom. Kontakta oss ifall du har en specifik deadline så kontrollerar vi ifall vi klarar den.
Ja, vi har ett antal produkter som vi kan leverera extra snabbt. Du hittar vårt expressortiment här
Alla varor levereras med företagspaket. Det är därför viktigt att det finns bemanning under kontorstid på leveransadressen. Det är tyvärr inte alltid möjligt att i förväg få reda på exakt dag och tidpunkt då leverans kommer att ske.
Ja, det är möjligt. Fraktkostnad för leveransen till den extra leveransadressen tillkommer dock.

Frågor om pris och betalning

Ja, moms tillkommer på alla priser. Momsen är 25 % med undantag för livsmedel som har 12 % moms.
Betalning sker normalt mot faktura 30 dagar. Normal kreditprövning sker alltid på nya kunder. UF-företag och privatpersoner betalar alltid i förskott.

Övrigt

Axon Profil har marknadens mest omfattande sortiment. På hemsidan finner du 1000-tals profilprodukter av de mest varierande slag. Skulle du mot förmodan inte hitta vad du eftersöker så hjälper vi dig gärna dig att leta fram produkten du eftersöker.
Vi har prover tillgängliga på de flesta produkter som visas på vår hemsida. Proverna kostar ingenting och behöver inte returneras. Undantag görs dock för utskick av dyrare produkter eller stora antal. I dessa fall måste proverna returneras efter påseendet.

Priser

Samtliga priser är angivna exklusive moms. En beställning bekräftas alltid genom ett skriftligt ordererkännande.

Fraktkostnader

Frakt sker kostnadsfritt till en leveransadress i Sverige.

Betalningsvillkor

Av Axon Profil kreditgodkända kunder sker betalning mot faktura 30 dagar.

Leveransvillkor

Beställda varor levereras med företagspaket till av kund angiven leveransadress. Om varorna skadas eller försvinner under transporten är detta Axon Profils ansvar.

Avgifter

Inga faktureringsavgifter, expeditionsavgifter eller liknande tillkommer.

Kundens ansvar

Det åvilar kunden att kontrollera att av oss översänt korrektur är korrekt.

Reklamation

Om en leverans innehåller skadade eller felaktiga varor ber vi dig omedelbart kontakta kundservice. Returnera aldrig varor utan att först ha diskuterat reklamationen med kundservice.

Ångerrätt

Det finns ingen ångerrätt på beställda varor. I de fall märkning ej har påbörjats försöker vi dock alltid i möjligaste mån tillgodose en kunds önskan om att avbryta köpet. Eventuella kostnader som har uppkommit debiteras dock alltid.

Äganderättsförbehåll

Försålda varor förblir Axon Profils egendom intill dess full likvid erhållits.